Dagens ridpass

Eftersom det blåster storm ute, det var kolsvart och isgata överallt så vart det i ridhuset idag. Hade inga större förväntningar. Men det gick verkligen braaaa! Är så nöjd med honom!

Började med att skritta fram honom lite för hand och sen även lite uppsuttet. Sen så skrittjobbade jag honom riktigt länge, säkert 30 minuter. Red på en serpentin och gjorde halt i varje båge, tillslut vart han riktigt lugn och halterna vart bättre. Sen skrittade jag runt och gjorde lite halter överallt i ridhuset och flyttade undan skänkel åt alla möjliga håll. EFTER det började jag trava lite smått och Adde var lugn och det vart ingen fight om att han skulle jobba! Han travade på där riktigt lång och låg. Sen plockade jag upp honom lite och han följde bara med upp, han var även riktigt fin i galoppen. I avtravningen så sökte han sig neråt och kom upp riiktigt fint, dock sprang han iväg litegrann ibland.

Men somsagt, han var sjuuuukt fin idag och det är nog ett av våra bästa ridpass! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0