Frågestund - Svar del ett

När började du rida?
Jag började rida när jag var 6 år. Alltså för 10 år sedan nu. Började först i en provapågrupp, då fick man testa några gånger för att se om man ville fortsätta, efter det började jag rida en fast dag i veckan.

Varför började du rida?
Jag har alltid gillat hästar, jag följde med min mormor till stallet som red. (vilket hon gör nu också iof). Så man kan väl säga att det var hon som fick mig att börja rida.

När fick du din första medryttarhäst?
Min första medryttarhäst var Anna-Bella, som jag började rida höster 2009.


Vilken häst/ponny har betytt mest för dig?
Jag har haft otroligt många hästar som har betytt massor för mig. Men jag måste nog säga att det är Bella. (min sommarponny 2009) Kan lätt säga att det var de 5 bästa veckorna i mitt liv, ville vara i stallet hela tiden och med henne hela tiden, hon var helt enkelt bäst! Min vita sagoponny som nu springer på de evigt gröna ängarna.


Högsta du hoppat? Med vilken häst?
Det högsta jag har hoppat är en oxer på 140 cm, med ridskolehästen Frea! Underbar hopphäst som älskade det, tyvärr springer hon också på de evigt gröna ängarna nu.

Vilka klasser har du tävlat?
Jag har tävlat hoppning upp till LB(1meter) med Ariel.

Hur många rosetter har du? Vilka placeringar?
Har några clear round rosetter, några vita, en grön, en röd, två blåa, en gul och en blågul.

Favorithäst i kändisvärlden?
Roffes Ninja eller Malins Tornesch.

Hur långt vill du komma inom ridningen?
Eftersom att jag inte har någon egen häst är det svårt att säga hur långt jag vill komma, det beror på hur mycket jag får göra med den häst jag rider. Men självklart skulle det vara kul att komma ut och tävla lite igen, men även träna och ha roligt på hemmaplan. Vill bara ha så kul som möjligt!

Kan du lägga upp tränings och tävlingfilmer?
Det kan jag göra, men det får bli i ett enkilt inlägg lite senare.

Då och nu bilder?
Det kan jag också göra, men samma här, det får bli i ett enskilt inlägg.

Har du hållit på med någon annan sport än ridning?
Ja, absolut! När jag var mindre sjöng jag i kör och dansade. Har gått på konståkning och haft massor med uppvisningar i det. Jag har tävlat i gymnastik, spelat handboll och fotboll i flera år.

Vilken är din bästa tävlingsrunda på Ariel?
Måste nog säga att det var Drevinge, hösten 2010. Ingen placering, men det var pga av att jag glömde svänga i omhoppningen. Sen är jag nöjd med min sista runda på Ariel, Mälarhöjden en LC. 4:e plats.

Favorit tränare?
De jag har ridit för än så länge skulle jag säga E-G Haking i hoppning och Nicole Magaliff i dressyr.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Shit, va söta!;) Kram

2012-02-18 @ 09:56:57
URL: http://http:/egoamare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0