Kort presentation

Först och främst vill jag bara säga välkommen till bloggen, haha!

Jag heter Sofia Nordin och jag är 15 år, fyller 16 på torsdag (18 Augusti). Jag bor i Stockholms skärgård, Gustavsberg med min familj. Min mamma, pappa och katten Tazz. Jag har en bror också, Johan. Men idag så har han flyttat ner till Linköping för vidare studier på högskolan, så han bor inte hemma längre. Tråkigt och tomt!

Jag har precis gått ur nian och haft en otroligt bra sommarlov. Gick ut nian med 265 poäng vilket gjorde att jag kom in på mitt första handsval till gymnasiet, vilket var Thorén Business School inriktining Sam - kommunikation, information och medier. Så där börjar jag den 23 Augusti.

Jag började rida regelbundet när jag var ca sex år gammal på Värmdö Ridklubb. Och där rider jag kvar än idag. Eller tja, jag rider inte fast lektion men kommer rida en kurs nu i höst vilket omfattar sex lektioner. Ska bli otroligt kul att rida ridskolehäst igen, och om allt går som planerat är jag lovad favvon, Herkules alla gånger!

Sen rider jag också på min medryttarponny, Ariel. Jag började rida henne i februari 2010, så har ridit henne i ca 1½ år nu. Vi tränar och tävlar i hoppning upp till LB. Har lite placeringar i de klasserna. Mer info om henne kommer i ett separat inlägg...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0